سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوگند به آنکه جانم در دست اوست، برتر از بردباری با دانش چیزی باچیز دیگر گرد نیامد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

کونگ فو توآ

به نام خدا

زندگی نامه ی پروفسور ابراهیم میرزایی

 

ابراهیم میرزایی متولد 1318 است که پدرش اهل رشت و مادرش اهل گرگان بوده است . و در سال 1337 دبیرستان نظام را در سن 18 سالگی به اتمام رسانده است . در سال 1340 تا 1344 دانشکده افسری را در نیروی مخصوص کماندویی به اتمام رسانیده است . در این دوره وی به عنوان واحد ورزش کاراته را تا پایان کمربند سبز در کاراته گذرانده است . وی از سال 1344 تا سال 1349 تقریباً 9 دوره ی خارجی دیده است . در عرض این پنج سال آموزش نیروهای مخصوص را در کشورهای امریکا ، انگلیس ، فرانسه ، ژاپن ، کره ، لبنان و اسراییل غاصب و آخرین آن در تایوان و مرکزکونگ فو کاراتو لیانگ فو گذرانده است . وی پس از آموزش رزمی و فنون نبرد تن به تن کاراته گوجوریو و تکواندو که در آن زمان فقط برای نیروهای مخصوص نظامی مجاز بود را به اتمام رسانده و در سال 1347 دان 7 افتخاری کاراته را از ژاپن کسب و در سال 1348 مشکی دان 4 تکواندو را دریافت می کند . در صحت و سقم شروع فعالیت کاراته و تکواندو وی که زیر نظر چه استادی کار نموده است اطلاعات دقیق و روشنی در دست نیست ولی این دوره ها را مربیان انگلیسی ، ژاپنی ، کره ای و امریکایی در دانشکده نظام آموزش می دادند و آنچی مسلم است وی تا سال 1351 که به تنظیم کتاب کاراته ذن کاراته پرداخته است در کاراته گوجوریو دان 7 را داشته و آنرا تحت نظر خود در یگان رزم تن به تن نیروی زمینی آموزش می داده است و در همان کتاب از کن فو و بعضاً از کن فوکاراتو نام برده است . فعالیت کونگ فو توآ ابتدا در تیپ نوحد در اواخر سال 1351 به صورت کن فو کاراتو و دوره های رنجر ، جنگ تن به تن و زنده ماندن در شرایط سخت انجام می شد و چون میرزایی فرمانده این یگان بود با بدترین شرایط سعی می کرد نیروهای مخصوص را آموزش بدهد . میرزایی آموزش دوره مخصوص خودش را زیر نظر انگلیسیها و دوره موانع و سقوط آزاد را زیر نظر مربیان امریکایی گذرانده بود . بعداً به عنوان اصلی ترین مرد این دوره ها فرماندهی یگان را به عهده گرفت . وی مردی سریع ، پر جنب و جوش و محکم بود . در بعضی از کلاسهای آموزشی نیز از شلاق استفاده می کرد .

 

هر ساله از میان افسران زبده رنجر ، دلتا فورس ، کلاه سبزها ، موساد و کلاه قرمز ها از امریکا ، ایران اسراییل غاصب و انگلیس تعدادی نیرو به نام کمربند سیاهان کونگ فو کاراتو که مقر آن در تایوان و در معبد متعلق به لیونگ فو بود اعزام می شدند. در این معبد آموزش های سخت را تحت همان عنوان کونگ فو کاراتو آموزش می دیدند . میرزایی در سال 1349 به این مرکز برای فراگیری دوره فوق اعزام شد. وی دارای کمربند مشکی خط قرمز از تایوان از این مرکز می باشد. بعد از اینکه میرزایی از دوره فوق بازگشت، تز خود را با توجه به دکترای افتخاری کاراته از ژاپن اعلام کرد. میرزایی در حد فاصل سال های 47 و 48 دوره ی دافوس را در کشور کره گذرانید و در همین دوره دان 4 افتخاری تکواندو را گرفت .

میرزایی در 10/12/1?74 مطابق با 1353 مدال افتخاری طلا را برای خدمات به ورزش های کشور و نظامی از اتحادیه اروپایی مبارزه و زورآزمایی دانشنامه پروفسورای خود را که به امضاء دبیر کل وپرلاره که ریاست لوژیون دونور بود رسیده است از وی تقدیر و قدردانی شد .

کمیته المپیک لبنان در 17/12/1974 به فاصله 7 روز بعد در بیروت گواهینامه و تأییدیه سبک خود را که در آن کمیته به ثبت رسانیده بود دریافت کرد. میرزایی دکترای تن و روان خود تز تکمیلی خورد را به لیانگ فو فرستاد و در همین حین در تالار انشاء تن و روان در حقیقت مرکز کونگ فو کاراتو را بنیانگزاری کرد . پس از تأیید شالبند قرمز خود از آن مرکز در سال 1356 وی با ارائه تز خود بر دانشکده مریلند امریکا دو مدرک بین المللی دکترا در زمینه فلسفه و فیزیک و یک پروفسورا با عنوان فیزیولوؤی انرژی انسان در ابعاد روان را دریافت کرده است. میرزایی پس از انقلاب از ایران خارج شد . کونگ فو تو آ در ایران در این زمان ممنوع بود ولی کسانی که کونگ فو توآ در روح و خون آن ها بود آن را ادمه دادند و در جنگل ها ، کوه ها و ... به طور مخفیانه به تمرین کونگ فو توآ می پرداختند تا اینکه این ورزش دوباره در ایران شکل رسمی به خود گرفت .


چگونگی پیدایش توا

سالها پیش نه چندان دور ، بیش از دو دهه ، رهرو جوانى به نام ابراهیم میرزایی از سرزمین خاورمیانه جهت فراگیرى فنون رزمى به خاور دور اعزام مى شود . این رهرو در تایپه فنون رزمى را فرا مى گیرد که در آن سرزمین به نامKUNG-FU-KARATO معروف بودرهرو پس از بازگشت به استادى چیره دست در زمینه هاى رزم ( علم تن ، روانشناسى ، پزشکى ، فلسفه گرائى ، روح روان ((چان))(ذن) علوم (( فیزیک )) ، ریاضیات ، (( شیمى )) جهان مجهولات ) مبدل مى شود. مدرک استاد را انجمنى در تایوان به نام انجمن شالبند مشکى هاى تایوان صاد ر کرده بود، هر چند استاد بیش از آن بود که با شال یا مدرک دیگرى قیاس شود ولى پس از مراجعت از خاور دور استاد تیزبین و ژرف اندیش در سال 1351 به تدریسGOGORIO که یکى از شیوه هاى زیباى کاراته مى باشد، نمود. علت تعلیم این سبک را رهروان هرگز نفهمیدند بعدها استاد در جمع رهروان گفت گوجوریو از کونگ فوى شائولین مرکزى مشتق شده است. رهروان سرگشته و با ناباورى پذیرفتند و ماهها زیر نظراستاد به فراگیرى این سبک سپرى شد .

ناگفته نماند که رنگ لباس سفید بود و پس از گذراندن مدت چهار ماه تمرین مداوم استاد پس از مدتها در محل تاتمى ( اوتایمى ) کلمه را در چهار طرف نوشت و پس از مدتى مربع تاتمى تبدیل به دایره اوتایمى شد با رنگها ى دایره کوچک سفید در وسط و دایره بزرگترى در به رنگ قرمز و آخرین باز هم دایره اى به رنگTAO سفید بود . با کنجکاوى سئوال کردم مفهوم این رنگها چیست ؟ در جواب از استاد چنین شنیدم : به زودى که شیوه جدیدى را تدریس مى کنم ، پاسخ شما را خواهم داد . و در جلسه بعدى استاد به که به گفته استاد سایه اى از تائو بود ، پرداخت BATO شیوه ساده اى به نام تعلیم چند ماهى نگذشته بود که از طرف ماْ موران حکومتى آن زمان استاد را احضار نموده و ازایشان خواستند تا کلمهَ TAO را حذف کند، استاد این کار را کرد . ولى در جمع خصوصى رهروان این چنین گفت : هر چند تائو (TaO) هرگز نابود شدنى نیست، ولى من توآ ) را جانشین آن خواهم کرد

از استاد سوال شد توا یعنى چه ؟ این دفعه هم جواب سئوا ل قبلى وهم سئوال دوم را پاسخ گفت . استاد گفت : در جواب سئوالى که چندى قبل کردى ، فراموش نکرده ام ، درباره رنگهاى اوتایمى بود گفتم : بلى ! گفت : رنگ سفید وسط دایره علامت صلح و دوستى در روى کره زمین است و رنگ قرمز علامت خون و پس از کمى تاُ مل گفت : ما در این دایره با کسى مسابقه نمى دهیم ، ما فقط مبارزه مى کنیم و دایره اوتایمى ما اول صلح و دوم خون و نهایت مرگ است .این جواب اولین سئوال من بود و همان وقت گفت : از امروز رنگ لباس را عوض مى کنیم و براى همیشه لباس کونگ فو سیاهTO A خواهد بود و این طور تفسیر کرد که در کونگ فو سیاه رنگ مقدسى است و در مقابل رنگهاى دیگر مقاومت مى کند و نفوذ هر رنگ بر آن بى اثر مى باشد وما نیز درمقابل رنگها و نیرنگها همچون رنگ سیاه اصا لت خود را حفظ خواهیم کرد از نظرعلمى رنگ سیاه نمى گذارد انرژى اى که در اثر سوخت و ساز بدن تولید مى شود ، از دست برود و در خویش نگه مى دارد و از پیرى زود رس و کوفتگى و خستگى مى کاهد.

معنا و فلسفه کلمه توا:

از زبان خود پرفوسور میرزایی:

(Time of operation animal) زمان سیر حرکت حیوانات.

t از time o از operation a از animal =======>TOA

این است طریقت دانایان به تن و روان ، انسان شاهکار جهان داراى قدرتى نامحدود و سلسله اى ا زشعور و اندیشه است باید وى را در حریم معنویت جستجو کرد به این آماج و توان ، و تو اى انسان که بر ما نشسته اى و تفکر آغازنمودى این راه را هى بى پایان و اندیشه ُ جهان و انسان، انسانى بى زمان با فرهنگ زمان د ر بى زمان است. 

توا (تو بیا )

توا(دعوت به طریقت دانایی)




سبحان خدامرادی ::: دوشنبه 89/3/3::: ساعت 11:15 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 19


بازدید دیروز: 38


کل بازدید :272694
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سبحان خدامرادی
راه ما ناپیدا نیست . بیش از دو گام هم نیست ، گامی به سوی خود و گامی در پیشگاه انسانیت . وجه تمایز توآ با سایر هنرهای رزمی حرکات پر توان جسمانی همراه با شوک های تکنیکی است که چون مشعلی وجود را شعله ور و پس از فروکش احساسی پاک به آدمی می دهد . بسان یک رقص قدرت می نماید که بر پایه فرهنگ و آداب ن‍ژاد آریایی از خاور تا باختر و از شمال تا جنوب ایران و فراسوی مرزهای ایران کنونی ریشه کرده است .
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<