سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ متکبّری، دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام]

کونگ فو توآ

یکی دیگر از متد هفتگانه فنی کونگ فـوتـوآ بدنساری می باشد تا کنون تعاریف خاصی از بدنساری اصولی و اساسی در ورزشهای رزمی ارائه نشده است و اکثـر رشته ها و سبک هـای ورزشی بصورت اجمالی از آن عبور کرده اند بنیانگذار کونگ فوتوآ پرفسورابراهیم میرزایی درسال 1351 در خصوص بندسـازی در کونگ فـوتـوآ آن را بدین شرح توضیح می دهد: اصولـی که در بدنسازی کونگ فـو اهمیت دارد ابتدا شناسایی نقاط حساس بدن و کارایی هر کدام از آنها و نقشی که می تواند در بالا بردن توانایی بدن ایفا نماید می باشد.بدن از سه قسمت فوقانی ، متوسط و تحتانی تشکیل شده است و برای بالا بردن قدرت عضلانی و استقامت برای ایفا ضربات و دفاعیات هر کدام می بایست بصورت خاصی مورد توجه قرار گیرد . عضلات به لحاظ اینکه می تواند نیرو تولید کند قابل اندازه گیری است و تناسب قدرت عضلانی رزمی کاران زمانی کاملأ به حد نرمال خواهد رسید که با اجرای بدن سازی کونگ فوتوآ بتواند انرژی ذخیره شده را بصورت مستقل از خون برای زمان متمادی ذخیره سازی کند و استقامت خود را بالا ببرد . بدنساری در کونگ فـوتـوآ به لحاظ شـرایط عضلانـی که با انقباض و انبساط درارتباط است بصورت اصولی به پرورش و تناسب اندام می پردازد .عضلات دست شامـل پنجه ها ، ساعد و بازوان ،عضلات سینه شکمـی پهلو و پشت بدن عضلات ران ، ساق پا ، پنجه های پا از نقاط بسیار حساس و اساسی است که تا زمانیکه کونگ فو کای به تقویت آن نپرداخته نمی بایست به مبارزه بپردازد تکنیک های انفرادی نقش مهمی در بالا بردن توان و قدرت غضلانی پیچیدگی آن دارد.

 

بدنسازی ضربه ای :

برای بالا بردن قدرت و استقامت عضلات وارد کردن ضربه با استفاده از ضربات دست و پا به نقاط مختلف بدن می توان استقامت عضلات را در برابر ضربات افزایش داد برای حصول به این موضوع ابتدا کونگ فو کای می بایست زدن ضربه دست خود به نقاط مانند ساعد ، بازو، سینه، شکم ، ران و ساق خود را در برابر ضربات آماده نماید و این تمرینات می بایست پس از هر جلسه تمرینی ادامه یابد در ادامه پس از گذراندن دوران اولیه می توان این کار را توسط حریف انجام داد و در صورتیکه توانایی بالایی ایجاد شد این تمرینا ت بصورت چند نفره انجام می شود.

استفاده از ابزار برای بدنسازی !

وزنه و دیگر وسایل بدنسازی در ایجاد حجم بدن مؤثر است ولی استقامت را در برابر عضلات ایجاد نمی کند ، قدرت عضلانی را تقویت می کند و هیچ گونه نقشی در استقامت عضلانی در رزمی ندارد . تکنیک های دورانی کونگ فوتوآ پیچش و قفـل وکوبش منحصـر به فـرد آن تناسب انـدام را ایجاد مـی کند ، استفاده از ضربات مشت و لگد در بدن می بایست بصورتی انجام شود که باعث ایحاد آسیب دیدگی نشود.




سبحان خدامرادی ::: پنج شنبه 89/8/6::: ساعت 12:23 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10


بازدید دیروز: 38


کل بازدید :272685
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سبحان خدامرادی
راه ما ناپیدا نیست . بیش از دو گام هم نیست ، گامی به سوی خود و گامی در پیشگاه انسانیت . وجه تمایز توآ با سایر هنرهای رزمی حرکات پر توان جسمانی همراه با شوک های تکنیکی است که چون مشعلی وجود را شعله ور و پس از فروکش احساسی پاک به آدمی می دهد . بسان یک رقص قدرت می نماید که بر پایه فرهنگ و آداب ن‍ژاد آریایی از خاور تا باختر و از شمال تا جنوب ایران و فراسوی مرزهای ایران کنونی ریشه کرده است .
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<