خداوند آن را . . . دوایی قرار داد که پس از آن، دردی نیست و نوری که با آن ظلمتی نیست . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف قرآن ـ]

کونگ فو توآ

مرحوم عقیری

سلاحهای سرد : 

از دیگر متد هفتگانه فنی کونگ فوتوآ استفاده از سلاحهای سرد می باشد که از زمانهای قدیم تاکنون سلاحهای سرد بعنوان ابزار علمـی برای دفاع انسان ساخته شد ه است و انسانها برای بقاء و شکار از آن به گونه های مختلف استفاده کرده است .    

   سلاحهای سرد در کونگ فوتوآ :

سلاحهای سرد انواع مختلف دارد و استعمال هر کدام از آنها انسان را قادر به دفاع از خویشتن در برابر حملات خارجی می نماید در کونگ فو به لحاظ اهمیت نوع فنون و نگرشی که از سلاحها بعنوان یک هنر یاد می شود پیوسته کوشش شده است که تمامی فنون متکی به واقعیات و قابل اجرا برای انسان معمولی باشد .

 

  

ریکما(

       این سلاح دارای فرم وکاتای مخصوصی به خوداست این فرم ازتکنیک های کونگ فو فونکای نام داردکه با418تکنیک ،ترکیب وعکس العمل سازی اولین سلاح آموزشی درکونگ فومحسوب می شود.

                                Sai     سای

این خط ازتکنیک های کونگ فوبا453تکنیک ،ترکیب عکس العمل سازی بادوشمشیرکوتاه انجام می شودوکاربردآن بیشتر دردفاع و حمله می باشد.

                                                                                                                                                                        Kard   کارد:

فونکای کاردبا 158 تکنیک ترکیب وعکس العمل سازی تدوین شده است درسالهای اولیه آموزش کونگ فواین تکنیک فقط به تعدادمحدودی ازنظامیان آموزش داده شده است.

سرنیزه:

      فونکای سرنیزه93 تکنیک،ترکیب وعکس العمل سازی تدوین شده است استفاده از کاتاهای منظم به مرورزمان به تکنیک های نیزه درکونگ فوتبدیل شده است وفرمهای نمایشی نیزه در کونگ فوازاین تکنیک هاسرچشمه گرفته شده است. درسالهای اولیه تدوین کونگ فودرایران به لحاظ مدت زمان کوتاه آموزشهای فنون تنها همین چهارسلاح بصورت مستندارائه شده است وتکنیک های چوب،نانچیکو،تونفای وتنگادوبصورت نمایشی و بدون فرم وخط ارائه شده است.     

                                      

 

 




سبحان خدامرادی ::: سه شنبه 89/9/16::: ساعت 10:44 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 17


بازدید دیروز: 28


کل بازدید :272401
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سبحان خدامرادی
راه ما ناپیدا نیست . بیش از دو گام هم نیست ، گامی به سوی خود و گامی در پیشگاه انسانیت . وجه تمایز توآ با سایر هنرهای رزمی حرکات پر توان جسمانی همراه با شوک های تکنیکی است که چون مشعلی وجود را شعله ور و پس از فروکش احساسی پاک به آدمی می دهد . بسان یک رقص قدرت می نماید که بر پایه فرهنگ و آداب ن‍ژاد آریایی از خاور تا باختر و از شمال تا جنوب ایران و فراسوی مرزهای ایران کنونی ریشه کرده است .
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<